Ніжинської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7 Ніжинської
міської ради Чернігівської області на 2019-2021 роки Зміст 1. ВСТУП 2. Формування концепції розвитку навчального закладу 3. SWOT – аналіз діяльності
навчального закладу 4. Стратегія розвитку Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ст.№ 7 Ніжинська
ЗОШ І-ІІІ ст.№7- це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси
дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного
інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини,
примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та
світових зразків, тобто школа самореалізації особистості, школа
життєтворчості. Стратегія розвитку Ніжинської ЗОШ І-ІІІ
ст. №7 на 2019-2021 роки (далі – Стратегія) розроблена відповідно до
Конституції України, Законів України: «Про освіту», «Про загальну середню
освіту», «Про охорону дитинства», «Про оздоровлення та відпочинок дітей»;
Указів Президента України: від 12 січня 2015 року № 5 «Про Стратегію
сталого розвитку «Україна – 2020», від 12 червня 2015 року № 334 «Про заходи
щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 25
серпня 2015 року № 501 «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав
людини», від 13 жовтня 2015 року № 580 «Про Стратегію
національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020 роки», від
03 грудня 2015 року № 678 «Про активізацію роботи щодо забезпечення прав
людей з інвалідністю», від 09 лютого 2016 року № 42 «Про Національну
стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року
«Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація», від 13 грудня
2016 року № 553 «Про заходи, спрямовані на забезпечення додержання прав осіб
з інвалідністю», від 31 травня 2018 року № 156 «Про невідкладні заходи щодо
зміцнення державного статусу української мови та сприяння створенню єдиного
культурного простору України»; постанов Кабінету Міністрів України: від 21
лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової
освіти», від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного
стандарту базової та повної загальної середньої освіти», від 21 серпня 2013
року № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти
для дітей з особливими освітніми потребами»; розпоряджень Кабінету Міністрів
України: від 14 грудня 2016 року № 988-р. «Про схвалення Концепції
реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти
«Нова українська школа» на період до 2029 року», від 13 грудня 2017 року №
903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження
Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної
середньої освіти «Нова українська школа», від 31.12.2015 № 1436 «Про
затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з
особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі», спільного
наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я
України від 06.02.2015 № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування
інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», наказів Міністерства
освіти і науки України: від 21.03.2018 року №268 «Про затвердження типових
освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої
освіти», від 20.04.2018 року № 405 «Про затвердження типових освітніх програм
закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»,
від 20.04.2018 року № 406 «Про затвердження типових освітніх програм закладів
загальної середньої освіти ІІІ ступеня», від
25.06.2018 року № 676 «Про затвердження Інструкції з діловодства у закладах
загальної середньої освіти» та з урахуванням основоположних тез щорічного
Послання Президента України до Верховної Ради України «Про внутрішнє та
зовнішнє становище України у 2018 році». Стратегія спрямована на реалізацію пріоритетних цілей, визначених
Державною стратегією регіонального розвитку України на період до 2020 року,
Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року,
Стратегією розвитку Ніжинської громади до 2027. Стратегія визначає мету, зміст, завдання та проблеми загальної
середньої освіти, конкретизує перелік основних напрямів і заходів з
реалізації стратегічних завдань, прогнозовані обсяги фінансового забезпечення
з обґрунтуванням ресурсних потреб. Стратегія спрямована на забезпечення особистісного розвитку
суб’єктів освітнього процесу, варіативності типів закладів освіти,
модернізації змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю й
оцінювання, прийняття управлінських рішень. Стратегія розвитку Ніжинської ЗОШ І-ІІІ
ст.№7 на 2019-2021 роки може доповнюватися . Розроблення Стратегії зумовлене необхідністю реформування системи
загальної середньої освіти та забезпечення якісної безперервної освіти і
справедливого доступу до неї. 2. Формування
концепції розвитку Місія
навчального закладу полягає в тому,
щоби створити найбільш сприятливі умови розвитку (відповідно до наявних у
школи можливостей) для всіх дітей: обдарованих, звичайних, тих, хто потребує
корекції, - з урахуванням розходжень їхніх схильностей та здібностей. Школа
прагне, з одного боку, максимально адаптуватися до учнів з їхніми
індивідуальними здібностями, з іншого боку - гнучко реагувати на
соціокультурні зміни середовища. Головним підсумком такої двосторонньої
діяльності школа покликана стати адаптацією дітей та юнацтва до
швидкоплинного життя, збереження особистості вихованця в досить непростих
обставинах та забезпечити їх
самореалізацію сьогодні і у майбутньому. Концепція
розвитку ЗОШ №7 розроблена на основі Законів України «Про освіту», «Про
загальну середню освіту», Положення про середній загальноосвітній
навчально-виховний заклад.
Концепція розвитку спрямована на реалізацію: ·
Конституції України ·
Національної доктрини розвитку освіти ·
Концепції національного виховання ·
Освітнього напрямку Державної програми „Освіта. Україна ХХІ століття” Мета концепції
розвитку школи – визначити
перспективи розвитку школи як закладу, що надає якісну сучасну
освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних
потреб, зумовлених розвитком української держави. Основними напрямками і завданнями розвитку закладу є: 1.Формування
багатомірного освітнього простору для дітей віком від 6 до 15 років,
орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості, через навчання і
виховання. 2.Реалізація
особистісно-орієнтованого підходу до розвитку, виховання і навчання дітей
через відновлення змісту освіти та впровадження провідних освітніх технологій
на всіх ступенях навчання. 3.Впровадження
в процес навчання нових інноваційних технологій. Розвиток комп’ютерної
грамотності учнів та педагогів школи. 4.Демократизація
навчально-виховного процесу. 5.Гуманістична
направленість педагогічного процесу, повага до особистості учнів. 6.Виховання
позитивних мотивів навчальної діяльності, старанного та відповідального
ставлення до навчання, готовності до практичного застосування знань, вмінь. 7.Виховання
особистості через залучення до активної діяльності та всебічний зв’язок школи
з життям. 8.Розвиток
творчої ініціативи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної
діяльності. 9.Розвиток
в учнів пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого і творчого
оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно
знайомитися з найновішими досягненнями науки і техніки. 10.Прищеплення учням
шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що
населяють Україну. 11.Виховання
учнів на основі загальнолюдських гуманістичних цінностей: ідеалів добра,
правди, свободи, любові, дружби, справедливості, совісті, людської гідності. 12.Виховання
в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові
до рідної землі свого народу, готовності до праці в ім’я України. 13.Врахування
вікових і індивідуальних особливостей учнів і вибір оптимальної системи
способів навчання і виховання з врахуванням індивідуальних рис характеру
кожної дитини. 14.
Підготовка учнів до господарсько – трудової діяльності. 15.
Гуманістичні відносини між суб’єктами педагогічного процесу. 16.
Виховання в учнів свідомого відношення до всіх видів діяльності і людських
відносин на основі самостійності та творчої активності вихованців. 17.Збереження
та зміцнення морального та фізичного здоров’я вихованців. Управлінський аспект Мета: координація
дій усіх учасників навчально–виховного процесу, створення умов для їх
продуктивної творчої діяльності. Основні
завдання: 1.Управління
якістю освіти на основі нових інноваційних технологій та освітнього
моніторингу. 2.
Забезпечення відповідної підготовки вчителів, здатних успішно втілювати в
життя особистісно–зорієнтовану творчу педагогіку. 3. Виконання
завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості. 4. Створення
умов для продуктивної творчої діяльності вчителів. Шляхи
реалізації: 1.Впровадження
в практику роботи школи інноваційні технології. 2. Створення сприятливого
мікроклімату серед учасників навчально – виховного процесу для успішного
реалізації їх творчого потенціалу. 3.
Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх
фахового рівня через заняття самоосвітою. 4. Підримка ініціативи кожного учасника навчально –
виховного процесу в його самореалізації. 5. Розкриття
творчого потенціалу учасників навчально – виховного процесу. 6.
Стимулювання творчості учасників навчально – виховного процесу. Основні
напрямки розвитку нової моделі школи Методичний аспект Мета: створення
комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу
кожного педагогічного працівника Основні завдання: 1. Створення
атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних
проблем. 2. Формування
в учителів готовності до впровадження сучасних інноваційних технологій. 3. Формування прагнення
до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно орієнтованих методик навчання та виховання. 4. Спрямування діяльності
учнів за допомогою професійного мудрого керівництва з боку педагогічного
колективу. Шляхи
реалізації: 1.Постійний
моніторинг рівня професійної компетентності вчителів. 2.Створення
моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму. 3.
Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики
викладання. 4. Участь у
шкільних, міських та обласних конкурсах педагогічної майстерності. Виховний аспект Мета:
сприяння формуванню в учнів знань, умінь і навичок, необхідних для
майбутнього успішного вибору професії; розвитку пізнавальної творчої
активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного
мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю
України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу
життя. Основні
завдання: 1. Формування
в учнів основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури
розумової праці, вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати
їх у своїй практичній діяльності. 2. Виховання почуття
любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку
особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток. 3. Сприяти формуванню
навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі
практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння
державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної
протидії випадкам порушення законів. 4. Підготовка
випускників базової школи до свідомого вибору професії і навчального закладу
для продовження освіти. 5. Залучення
учнів до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної
культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я. 6.Затвердження
культури здорового способу життя. Шляхи
реалізації 1. Організації і проведення засідань МО класних керівників відповідної тематики 2.
Проведення профорієнтаційної роботи серед школярів середньої та старшої ланки
3.
Організація роботи шкільного самоврядування 4.
Проведення класних годин, впровадження на практиці соціокультурної змістової
лінії на уроках української мови, української і світової літератури. 5.
Проведення уроків мужності 6.
Проведення тижнів, декад, місячників тощо Психолого-педагогічний аспект Мета: формування
особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням: • індивідуальних
особливостей; • здібностей; • умінь та навичок. Основні завдання:
1. Створення: - ситуації творчості для
всіх учасників навчально-виховного процесу; - умов для соціальної
самореалізації учасників навчально–виховного
процесу; - умов для позитивної
адаптації учнів до навчання у школі. 2. Посилення впливу на формування шкільного та сімейного
виховання: • стійкої мотивації до
навчання; • високої духовної
культури; • моральних переконань; • трудового виховання
дітей. 3. Забезпечення якісного
психолого-педагогічного супроводу процесу навчання. 4. Практичне забезпечення
корекційно-розвивальної роботи: • діагностики
особистісного розвитку; • ціннісних орієнтацій; • соціального статусу; • виявлення вад і проблем
соціального розвитку дитини. 5. Орієнтація на
соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі,
профілактику девіантної поведінки. Шляхи
реалізації: 1 . Психолого-педагогічна
діагностика з виявлення у дітей: • здібностей; • схильностей; • потреб; • відстеження динаміки і
розвитку обдарованих та здібних учнів. 2.
Консультації та навчання батьків, проведення класних і загально шкільних
батьківських зборів 3. Створення
сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах
навчально-виховного процесу. 4.
Морально-культурний особистий досвід учасників навчально–виховного
процесу. Модель випускника: Моделлю
випускника є громадянин держави, який: - має активну
позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще
своє життя і життя своєї країни; - є особистістю,
якій притаманні демократична громадянська культура,
усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини
та її громадянською відповідальністю; - уміє
грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентноспроможним
на ринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин,
використовувати свої знання на практиці; - уміє
критично мислити; - здатний до
самоосвіти і саморозвитку; -
відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого
розв’язання проблеми; - уміє
опрацювати різноманітну інформацію. SWOT- аналіз діяльності Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ст.№7 S-сильні
сторони: - в навчальному закладі працює досвідчений
педагогічний персонал (45 вчителів), з яких мають звання вчитель методист-12
, старший вчитель -8 , вчитель вищої категорії - 21, вчитель І категорії - 6,
вчитель ІІ категорії -5 та вчитель спеціаліст -7;
відмінники освіти - 4. - педагогічні працівники постійно займаються
самоосвітою, підвищенням фахового рівня, є учасниками різноманітних
семінарів, конкурсів як міського так і всеукраїнського рівнів; - педагоги навчального закладу радо діляться своїм
педагогічним досвідом з колегами свого колективу та колегами міста, проводячи
різноманітні майстер-класи; - освітяни, що працюють із програмою НУШ (Євса К.М., Ковтун О.В., Вакуленко О.А., Шевельова С.А.)
постійно поглиблюють свої знання і творчо підходять до виконання умов
програми; - педагоги в професійній діяльності використовують
сучасні форми навчання та виховання; - завдяки якісній роботі педагогів ми маємо
переможців олімпіад та конкурсів міського та обласного рівнів; - сформована чітка мережа класів, яка в порівнянні з
минулим навчальним роком поповнилася; - започатковані додаткові платні послуги для
вихованців навчального закладу, з метою якісної підготовки до ЗНО та ДПА. - педагогічний колектив навчального закладу є
згуртованою командою однодумців. W- слабкі сторони - слабка матеріально-технічна база (є потреба в проведенні
ремонтних робіт приміщення: покрівля, фасад, коридори, актова зала, столова,
учительська, внутрішній туалет; забезпечення кабінетів сучасним обладнанням;
створення нового сучасного освітнього простору); - небажання деяких педагогічних працівників
змінювати форми роботи, свій світогляд по відношенню до сучасного покоління; О-
можливості - залучення інвесторів ( оренда класних кімнат,
проведення різноманітних заходів та залучення нових проектів); - участь здобувачів освіти та педагогічних працівників
у різноманітних конкурсах, грантах, проектах; - мотивувати матеріально та морально кращих учнів та
педагогів школи; - організація профорієнтаційної роботи зі
старшокласниками; - організація навчально-виховного процесу
пов’язаного з вищою школою - фінансова самостійність навчального закладу Т – загрози - стрімке скорочення учнів старшої школи - повільна наповнюваність перших класів - відсутність чіткого законодавства, щодо розвитку
старшої школи Стратегія
розвитку навчального закладу 1.
Проект
«Майбутній першокласник» спрямований на підготовку дошкільнят до школи, що
передбачає психологічну адаптацію та отримання перших знань. 2.
Проект
«Екологічна школа» передбачає поглиблення екологічної освіти та виховання
школярів, зміни ставлення людей до навколишнього середовища, довкілля,
природи та особистого здоров’я. 3.
Проект
«Бізнес школа» спрямований на формування в учнів основ фінансової грамотності
та економічних знань. 4.
Проект
«Обдарована дитина» розроблений з метою пошуку та створення умов для
всебічного розвитку і розкриття інтелектуального та творчого потенціалу
учнів, стимулювання творчого самовдосконалення обдарованих дітей, сприяння
їхній самореалізації в сучасному суспільстві. 5.
Проект
«Педагог 21 століття» призначений сприяти підвищенню рівня фахової компетентності,
стимулювання творчої діяльності. 6.
Проект
«Родина» спрямований на покращення якості взаємодії батьків і педагогів для
становлення учня як особистості. 7.
Проект
«Комфортне забезпечення» передбачає поліпшення матеріально-технічної бази
школи для забезпечення умов якісної навчально-виховної діяльності. 8.
Проект «До
народних джерел» створений для вирішення освітницько-культурних
, благодійних, виховних, етнокультурних та інших проблем патріотичного
виховання дітей, орієнтує на організацію найбільш значимої системи діяльності
із вивчення історії та традицій своєї школи, міста, малої та великої
Батьківщини, по увічненню пам’яті загиблих захисників Батьківщини. 9.
Проект «В
здоровому тілі - здоровий дух» спрямований на фізичний розвиток вихованців. 10.
Проект
«Інвестор» направлений на пошук інвестора, який буде займатися інвестиційною
діяльністю. 11.
Проект «Профосвіта» спрямований на виявлення в учнів випускних
класів професійної спрямованості. 12.
Проект
«Автономія навчального закладу» передбачає перехід на фінансову самостійність
навчального закладу. |